środa, 22 sierpnia 2018

  

Szkoła Podstawowa

im. Władysława Orkana

w Niedźwiedziu

 



 
Wybór języka
wersja polskaenglish versiondeutsch version

English Teaching Activities (ETAs)

"Bez znajomości języków obcych
 
człowiek czuje się gorzej

 
niż bez paszportu."

Antoni Czechow

1 września 2016

English Teaching Activities w naszej szkole.

 

Od września 2016 w naszej szkole realizujemy projekt pt "Teatralna przygoda z językiem angielskim". Projekt możliwy jest dzięki dotacji w ramach konkursu Small Grants w Programie English Teaching finansowanego przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności, którego krajowym operatorem jest Nidzicka Fundacja Rozwoju, NIDA. Koordynatorem projektu jest Bogusława Gniecka.

W ramach tego projektu 16 uczniów naszego Gimnazjum uczestniczy w zajęciach z native speakerem doskonaląc swoje umiejętności językowe i komunikacyjne.

Oprócz zajęć językowych spotykają się też raz w tygodniu na zajęciach teatralnych, na których w pierwszym półroczu przygotowują w grupach mini-przedstawienie dla najmłodszych uczniów Szkoły Podstawowej. Będą oni czytali lub przedstawiali znane bajki w języku angielskim. W drugim półroczu już od lutego rozpoczną pracę nad przygotowaniem sztuki teatralnej, którą zaprezentują na Gminnym Przeglądzie Form Teatralnych w maju br. Wcześniej w marcu  wezmą udział w warsztatach wokalno - aktorskich, które poprowadzą panowie Wojciech Habela i Jacek Lecznar, aktorzy Agencji Artystycznej Pro-Art-Krak. Grupa projektowa była też w teatrze Słowackiego w Krakowie gdzie podpatrywała grę najlepszych.

W październiku 2016 roku 12 uczestników projektu miało okazję sprawdzić się językowo przebywając przez tydzień na wymianie młodzieży na Lubogoszczy niedaleko naszej miejscowości. W towarzystwie młodzieży z Litwy i Łotwy realizowali projekt Erasmus plus.

Grudzień 2016

Umiejętności teatralne, wokalne oraz językowe przydały się też w czasie kolejnej wymiany młodzieżowej w Czechach w grudniu 2016 roku. Tym razem sześciu członków naszej grupy przez 9 dni w towarzystwie młodzieży z Grecji, Czech, Turcji i Włoch realizowało świąteczny projekt Erasmus plus

Działamy też na platformie etwinning gdzie wraz ze szkołą z Sycylii otworzyliśmy projekt pt "Theatre at school". Zamieściliśmy  tam informacje o naszej miejscowości oraz tablicę (padlet) z pracami uczestników projektu. Każdy z nich napisał na tablicy krótko o sobie oraz swojej ulubionej książce.

Padlet

Grudzień 2016

Kolejnym naszym działaniem jest współpraca ze szkołą w La Palma na Wyspach Kanaryjskich, którą nawiązała już parę lat temu nasza anglistka. W grudniu 2016 roku młodzież tamtej szkoły przysłała nam listy, życzenia świąteczne oraz hiszpańskie słodycze. My odpisaliśmy im dokładając do paczki nasze polskie smakołyki.

Luty 2017

W lutym br uczniowie biorący udział w projekcie ENGLISH TEACHING przygotowali w języku angielskim krótkie scenki ze znanych bajek.

Podzieleni na 4 grupy przedstawili swoim młodszym kolegom ze szkoły podstawowej 3 powszechnie znane bajki; Czerwony Kapturek, Śpiąca Królewna oraz Trzy Świnki, a także krótką lecz bardzo ciekawą bajkę o 4 porach roku własnego autorstwa.

Przedstawienia te pozwoliły opiekunom grupy teatralnej zorientować się jakie umiejętności aktorskie i językowe posiadają uczestnicy projektu i na tej podstawie zaproponować role do zagrania w naszym głównym przedstawieniu na zakończenie projektu w maju br.

koordynator projektu Bogusława Gniecka


Three Little Pigs

Jakub Zawirski, Paweł Kaciczak, Katarzyna Podoba, Oliwia Ligara i Jakub Czech w bajce Three little pigs

Katarzyna Wsół, Angelika Dziwisz, Janusz Pitek i Jakub Czech w bajce Sleeping Beauty

Klaudia Karpierz, Gabriela Ogiela, Malwina Misiura i Maciej Smreczak w bajce Little Red Riding Hood


Marta Gniecka, Karolina Malec, Jakub Kaciczak i Wojciech Ligas w bajce Seasons of the year

reading is fun

Red Riding Hood

seasons

seasons

Sleeping Beauty

Sleeping Beauty

Sleeping Beauty

 

 

Warsztaty wokalno-aktorskie

Jesteśmy też już po warsztatach wokalno-aktorskich, na których młodzież dowiedziała się co robić aby mieć lepszą, wyraźną i czystą wymowę. Pracowali zatem nad dykcją, ekspresją oraz mową ciała. Były to niezwykle ciekawe zajęcia, poruszające wyobraźnię i kreatywność uczniów.

 Marta Gniecka podzieliła się wrażeniami z tych warsztatów pisząc:

„Ponieważ warsztaty prowadziło dwóch panów zostaliśmy podzieleni na dwie grupy i z każdym z nich mieliśmy około 20 minutowe zajęcia.

Pan Jacek Lecznar opowiedział nam krótko o pracy aktora, o tym jak przygotowuje się do roli, którą ma zagrać. Tłumaczył nam, że za każdym razem kiedy musi przygotować jakiś tekst do występu rozkłada go na samogłoski, które są najważniejsze w każdym wyrazie. Zaczęliśmy zatem ćwiczyć dykcję i prawidłową wymowę wykorzystując do tego jedno wspólnie wybrane zdanie „Litwo Ojczyzno moja” rozkładając je na samogłoski: io, oyooa. Było to bardzo śmieszne ale i ciekawe ćwiczenie. Kolejnym naszym zdaniem było dopasowywanie mowy ciała do innych. Polegało to na tym, że jedna z nas ustawiła się nieruchomo na środku sali przedstawiając jakąś pozę. Pozostałe osoby po kolei podchodziły i dokładały swoją figurę tak aby pasowała do tej wcześniejszej. Była to świetna zabawa i na pewno bardzo przydatna.

 Pan Wojciech Habela również opowiedział nam krótko o sobie i swojej pracy. Podpowiedział nam jaki wierszyk poprawi nasza wymowę jeśli będziemy go powtarzać regularnie. Polecił także fajny sposób na czystą i wyraźną wymowę. Jest to umieszczenie połowy korka do butelek pomiędzy przednimi zębami i czytanie jak najwyraźniej na głos. Pan Habela zachęcał, nas do tworzenia w myślach sytuacji, obrazów i scen które rozwiną naszą kreatywność. Obaj panowie przeprowadzili fantastyczne warsztaty, bardzo przydatne i na pewno wykorzystam je w przyszłości”

koordynator projektu Bogusława Gniecka





Pan Wojciech Habela

Pan Jacek Lecznar



 

 

Marzec 2017

Przedstawiamy 2 wywiady przeprowadzone przez uczestniczki projektu.

Pierwszy wywiad został przeprowadzony z naszym native speakerem Panem Duncanem Grieve.

Wywiad po angielsku
 
Wywiad po polsku 
 

od lewej: Marta Gniecka, Oliwia Ligara, Katarzyna Wsół i Karolina Malec z panem Duncanem.

Drugi wywiad przeprowadzono z Panami Jackiem Lecznarem oraz Wojciechem Habelą aktorami agencji artystycznej Pro-Art-Krak.

 Wywiad

 Marzec 2017
 
Teatralna przygoda z angielskim - projekt ETAs
 
Poniżej przedstawiamy krótki filmik nagrany w czasie występu grupy projektowej, która przygotowała 4 bajki w języku angielskim dla uczniów szkoły podstawowej.
 

 

Marzec 2017

Anglojęzyczna biblioteczka naszej szkoły wzbogacona o nowe książki.

Wśród tytułów można znaleźć szkolne lektury, bajki, słowniki, przewodniki po Stanach Zjednoczonych oraz biografie znanych ludzi. Zapraszamy do wypożyczania.

 

Maj 2017


 Nasza grupa teatralna zdobyła I miejsce

w III Gminnym

Przeglądzie Form Teatralnych.

          W dniu 25 maja b.r. nasza grupa teatralna przedstawiła sztukę  pt. „Cinderella contemporary – czyli Kopciuszek współcześnie”, dzięki której zdobyła I miejsce w kategorii szkół gimnazjalnych.

        Cała sztuka wystawiona była w języku angielskim, a na ocenę jury wpływ miały również: pomysł, wykonanie, aranżacja, charakteryzacja, gra aktorska i mimika.  

Zgromadzeni w Domu Kultury uczniowie 3 szkół z naszej gminy mieli okazję zobaczyć zmienioną i nieco uwspółcześnioną wersję Kopciuszka, której sąsiadem i przyjacielem był równie biedny i usługujący swoim przyrodnim braciom Ben.

Kiedy w królestwie Wood-Under-Ooze ogłoszono bal w okazji urodzin księcia, zarówno Kopciuszek jak i Ben, szaleli ze szczęścia, bowiem od zawsze marzyli, aby wyrwać się choćby na chwilę od sprzątania, usługiwania, prac i obowiązków domowych. Jakież było ich zdziwienie gdy ani macocha ani ojczym nie zgodzili się na ich udział w balu.

Zatem do akcji musiała wkroczyć wróżka… Bena zamieniła w portiera, aby choć w ten sposób zobaczył „wielki świat”, zaś Kopciuszek znalazł się na balu w pięknej sukni nie wiadomo skąd, ani jak…

„But never mind ….”, powiedziała dziewczyna i zachwycona rozglądała się dookoła, aż podszedł do niej książę Percy i poprosił ja do tańca….

Dalej już wiadomo co było, choć to nie służba książeca znalazła właścicielkę bucika, ale Ben we własnej osobie, który zaprowadził księcia Percy’ego do domu macochy i wskazał Kopciuszka.

Nasi aktorzy wspaniale zagrali swoje role, było pięknie językowo i aktorsko.

Marta Gniecka jako Kopciuszek oraz  Maciek Smreczak jako Ben za swój występ zostali docenieni przez jury, które przyznało im nagrody za osobowość sceniczną.

Oprócz wyżej wymienionych w przedstawieniu wzięli udział:

Jakub Kaciczak – narrator

Wojciech Ligas – skrzat (pomocnik narratora)

Klaudia Karpierz – skrzat (pomocnik narratora)

Paweł Kaciczak – książę Percy

Karolina Malec – królowa

Janusz Pitek – król

Katarzyna Wsół – macocha

Katarzyna Podoba – córka

Gabriela Ogiela – córka

Jakub Zawirski – ojczym

Jakub Czech – syn

Oliwia Ligara – syn

Angelika Dziwisz – wróżka

Malwina Misiura – postać z bajki o Roszpunce

oraz : Anna Piwowar, Zuzanna Hadwiczak, Patryk Sowa oraz Sebastian Smreczak. jako goście weselni.

Kuba Zawirski i Marta Gniecka perfekcyjnie dopasowali muzykę do przedstawienia, a Szymon Niedośpiał  sprawnie nią operował.

Razem z naszym native speakerem, panem Duncanem mamy nadzieję, że uczestnicy projektu będą dalej rozwijali swoje talenty i warsztat wokalno-aktorski.

Przedstawienie przygotowały panie Bogusława Gniecka oraz Joanna Cichańska.

Dziękujemy również panu Duncanowi Grieve za pomoc i wsparcie językowe.

Poniżej zdjęcia z próby generalnej, która odbyła się tydzień wcześniej przed uczniami naszej szkoły.  














  

 

Sztuka pt. "Cinderella contemporary - czyli Kopciuszek współcześnie"
w Szkole Podstawowej w Olszówce.

W ramach współpracy międzyszkolnej w dniu 12 czerwca 2017 młodzież naszego gimnazjum realizująca projekt „Teatralna przygoda z angielskim”, zaprezentowała w Olszówce sztukę w języku angielskim, dzięki której zdobyła I miejsce na III Gminnym Przeglądzie Form Teatralnych. 

Sztuka pt. „Cinderella contemporary – czyli Kopciuszek współcześnie”, to nieco zmieniona i uwspółcześniona wersja Kopciuszka, której sąsiadem i przyjacielem był równie biedny i usługujący swoim przyrodnim braciom Bob.

Uczniowie szkoły podstawowej w Olszówce z wielkim zainteresowaniem obejrzeli sztukę, a potem sami zaprezentowali nam swój wstęp anglojęzyczny pt. „Puss in Boots – Kot w butach”

Po bardzo ciepłym przyjęciu nas przez dyrekcję szkoły, nauczycieli oraz uczniów mamy wielką nadzieję na dalszą współpracę.

koordynator projektu: Bogusława Gniecka

Poniżej zdjęcia z występu w Olszówce: autor zdjęć p. Marian Talar

 















 

 

 

Logowanie do LIBRUSa
Logowanie do LIBRUSa
Moodle
Meteo Pi
Meteo Pi
Aktualny stan powietrza
w okolicy szkoły
Szczegóły-kliknij
Nie dla smogu
Must
Must
Jeżdżę z głową
Maciuś
EU-HOU
Gmina Niedźwiedź
Obrazek odnośnik do Comeniusa
logo feniks
Licznik odwiedzin

Liczniki

SURSUM CORDA
SURSUM CORDA
Mistrzowie kodowania
Mistrzowie kodowania
Konkurs informatyczny
Konkurs informatyczny
Program "MIśki"
Program "MIśki"
 
CMS Tractable by Marketing Studio